Bir ülkede kamyonların tekerleri dönerse o ülkede ekonomi iyidir derdi eskiler. Bunu ilçeye endekslediğimizde ilçede nakliyeci esnafı iş yapıyorsa o ilçenin ekonomisi iyidir.
Yenişehir bir dönem gerçekten özellikle lojistik anlamında Türkiye’nin en önde gelen ilçelerinden birisiydi. Özellikle Şişe Cam kurulduktan sonra Yenişehir Taşıyıcılar Kooperatifi Türkiye’nin en önde gelen kooperatiflerinden birisiydi.
Ancak, yönetimsel hatalar ve kötü yönetim maalesef bu çok büyük kooperatifi dağıldı gitti. Kötü bir imaj bıraktı ve Yenişehir’de nakliyeci esnafının günden güne kan kaybedip bitme noktasına geldi.
Yenişehir’de nakliyeci esnafının artık tükendiği bir anda aslan yürekli üç beş genç ortaya çıkıp, adeta gövdelerini taşın altına koydular ve kurdukları Yenişehir Öz Karayolu Taşıma Kooperatifini kurarak nakliyeci esnafına büyük umut oldu.
Kooperatifin başına da Türkiye’de nakliye sektöründe tanınan isim Alper Aşkan abimizin oğlu Uğur Aşkan getirildi.
2025 yılının son aylarında kurulan kooperatif kısa sürede ciddi işler yapıp üye sayısını 50’ye yükseltti. Halen de kooperatifi her geçen gün büyütmeye devam ediyorlar.
Eski kooperatifin bıraktığı kötü imaj maalesef bu genç kardeşlerimizi de etkiliyor. Şunu açıkça söylemek isterim ki eski kötü imaj bırakan kooperatif ile şu anki kooperatifin hiçbir bağı yok. İsimler farklı, yöneticiler farklı ve üyeler farklı. Ama maalesef ki yaşanan olumsuzlukları bir seferde silemiyorsunuz. Ancak bu gençlerin hırslarını, çalışkanlıklarını, hedeflerini dinledikten sonra çok kısa sürede bu kötü intibayı sileceklerinden hiç şüphem yok.
Bu kötü intibanın silinmesinde elbette tüm Yenişehir halkı ve ilçemiz yöneticileri elini taşın altına koymalılar. Bu gençlere sahip çıkmalılar.
Yenişehir lojistik açısından son derece önemli bir bölge. Deve dişi fabrikalar ve sebze meyve depoları var. Ancak bu fabrika ve depolar bırakılan kötü intibalar yüzünden Yenişehir’in çocuklarına, Yenişehir’in nakliyecilerine iş vermiyor. İşte burada iş ilçemiz yöneticilerine düşüyor.
Kimse kusura bakmayacak. Yenişehir’de kurulu bulunan fabrikalar işlerinin büyük bölümünü Yenişehirlilere yaptırmak zorunda. Yenişehir’in havasını kirleten, yollarını bozan bu işletmeler lojistik hizmetlerini de Yenişehirli nakliyecilere yaptırmak zorundalar.
Bakın Şişe Cam dünya devi. Yenişehir’de bulunan iki fabrikasının birisinin nakliyesini Yenişehirli nakliyeci esnafına yaptırmalı.
Yine ilçemizde yeni kurulan ve kuruluş aşamasında bütün işleri Yenişehir’de yaptıracaklarını, işçileri Yenişehir’den çalıştıracaklarını, nakliyeyi Yenişehirli nakliyecilere yaptıracağını bas bas bağırdılar. O zamanki yerel yöneticiler Yenişehir şaha kalkacak diye haberler yaptırdılar.
Ancak Migros faaliyetlerini başlar başlamaz ilk kazığı Yenişehirli nakliyecilere attı. Şu an iş vermiyor Yenişehirli kardeşlerimize. Yabancı bir firmaya vermiş ihaleyi. Bizim yollarımızı kullanıyorlar, bizim yollarımızı bozuyorlar ama parayı dışarıdan gelen nakliyeciler kazanıyor.
Şu an Migros Yenişehir Belediyesinin kiracısı konumunda. Yenişehir’in en güzel yerini uzun süreliğine yap-işlet-devret olarak verdik biz Migros’a.
O halde Migros bu konuda Yenişehirli nakliyecileri koruyup kollamak zorunda. Bununla ilgili bir yazı yazmıştım ve o yazının ardından Yenişehirli nakliyecilere iş verileceği yönünde duyumlarım oldu. Ama maalesef hiçbir ışık yok. Her gün belki yüzlerce tır malı yüklüyor, Yenişehir Öz Karayolu Taşıma Kooperatifi’nin önünden dalga geçer gibi geçip gidiyorlar.
Burada iş bu kooperatife kuruluşundan bu yana destek olan Belediye Başkanı Ercan Özel’e düşüyor. Üst düzey Migros yöneticilerine bu konu ile ilgili baskı yapabilir ve en azından işlerin yarısını Yenişehirli nakliyecilere verdirebilir.
Bakın Yenişehirli nakliyeci arkadaşlarımız eğer iş yapar ve para kazanmaya başlarlarsa emin olun kazandıkları paranın tamamını Yenişehir’de harcarlar. Zaten kendileri sürekli yolda. Eşleri, anne babaları, çocukları parayı Yenişehir’de harcayıp ekonomiye can verirler.
Tam bir lojistik üstü olan Yenişehir’de nakliyeci esnafının iş yapamaması kadar garip bir şey olamaz.
Bunun için ilçe halkı olarak, özellikle ilçe yöneticileri olarak bu gençlerimize sahip çıkıp büyümelerini sağlamalıyız. Emin olun nakliyeci esnafımız büyürse Yenişehir büyür. Yenişehir Öz Karayolu Taşıma Kooperatifi büyürse Yenişehir’de her kesime katkıları olur. Spor kulüplerine, okullara, yoksullara, öğrencilere kısacası bütün ihtiyaç sahiplerine katkı sunarlar. Ama önce bunu yapabilmeleri için kendilerinin büyümesi ve para kazanması lazım. Bunun içinde tekerlerinin dönmesi lazım.
Bu gençlerin hırsı ve azmi beni ciddi anlamda umutlandırdı. Dürüstlüklerinden de şüphem yok. Gelin el birliği ile bu gençlerimizi kalkındıralım ve Yenişehir Öz Karayolu Taşıma Kooperatifini şahlandıralım. Göreceksiniz kazanan Yenişehir olacak.




